Politica de Retur
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014 consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile calendaristice de la data achizitiei (data de facturare). In cazul in care clientul a beneficiat de transport gratuit la produsul returnat se va factura si contravaloarea transportului in valoare de 20 lei cu TVA plus taxa de retur.
S.C. Bistritz Bike Shop S.R.L. va inapoia contravaloarea produsului/produselor in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului/produselor returnat/returnate dar nu va depasi termenul legal de 15 zile. In cazul platilor online prin site, returul banilor se va face prin compania operatoare de plati, iar termenul pentru virament este definit de acestia. Suma inapoiata cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport daca livrarea s-a facut prin alte metode decat cea standard oferita de S.C. Bistritz Bike Shop S.R.L.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Majoritatea produselor din site-ul www.bisbike.ro sunt expuse in magazinul fizic din Bistrita, str. Valer Braniste nr.12, din aceste motive produsele care se comercializeaza in ambalaje individuale de la producator nu vor fi sigilate, deasemenea unele produse pot avea urme de expunere. Datorita faptului ca la achizitionarea produselor de la producatori sau importatori unele produse se comercializeaza in mai multe bucati per cutie acestea din urma nu au ambalaj individual.
Pentru returnarea produselor este necesar sa ne expediati prin intermediul unui e-mail numarul facturii, numele dvs. si un numar de telefon pe adresa office@bisbike.ro, cel tarziu in a 14-a zi calendaristica de la data facturarii.
Returul produselor se va face prin intermediul Fan Courier sau direct la sediul Vanzatorului. Returul se poate efectua cu orice companie de curierat agreata de cumparator, costurile directe legate de returnarea produselor vor fi suportate de catre cumparator. Produsele returnate trebuie sa fie insotite de o copie dupa factura de achizitie.
PRODUSE FARA DREPT DE RETURNARE
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate,cutia nedeschisa,ambalajul este intact:
a. Produse de intretinere si curatare.
b. Uleiuri pentru furci,lichide de frana,vaseline,pasta de asamblare...
c. Produse pentru nutritie/energizante.
d. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (produse de ingrijire/ igiena personala, casti, sosete,);
e. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, biciclete asamblate la comanda, cadre si componente ce provin din demontarea unei biciclete, produse aduse pe baza de comanda la solicitarea clientului);